Drumul Padurea Neagra 19-85

Sector 1, Bucuresti


0723.462.421

0763.291.301


contact@websketch.ro

suport@websketch.ro

3 sfaturi utile pentru o experienta buna clientilor pe mobil

3 sfaturi utile pentru o experienta buna clientilor pe mobil

Conform ultimelor cercetari in ceea ce priveste experienta utilizatorului pe device-urile mobile s-a aratat ca viteza si relevanta sunt esentiale pentru satisfacerea clientului. Pentru ca pe mobil isi petrec cel mai mult timp oamenii au asteptari din ce in ce mai mari cand vine vorba de experiențele pe care le au cu brandurile pe telefoanele lor.

 

Astazi, oamenii au de 2 ori mai multe interacțiuni cu brandurile pe mobil decat oriunde altundeva iar acest timp petrecut pe mobil contează, potrivit unei analize Google.

 

Pentru a intelege mai bine cum influenteaza experienta de brand, Google a colaborat cu firma de cercetare Purchased într-un studiu alcatuit din peste 2.000 de proprietari de smartphone-uri care au tinut un jurnal zilnic timp de o saptamana.

Din peste 17.000 de experiente de brand, Google a analizat modul în care oamenii apreciaza experientele mobile cu marcile si tot odata, modul în care acestea se traduc în construirea unui brand de capital.

 

Cum sa creezi o experienta buna a utilizatorului de device mobil

 

Atunci cand oamenii au o experienta negativa asupra unui brand pe telefonul mobil, exista o probabilitate de peste 60% sa nu mai interactioneze cu acea firma in viitor. Iar cand vine vorba de interactiunile negative pe mobil una dintre cele mai întalnite probleme este „experienta neplacuta a utilizatorului, potrivit thinkwithgoogle.

 

  • Viteza de încarcare a site-ului trebuie sa fie o prioritate pentru o afacere online. De fapt, 53% din vizitele pe site-uri de pe mobile sunt abandonate daca paginile dureaza mai mult de trei secunde pentru a încarca. De aceea este atât de important ca, continutul de pe site-urile si aplicatiile mobile sa se încarce instantaneu. (Consultati instrumentul Test My Site pentru a obtine un raport complet privind performanta de încarcare a site-ului dvs. si modalitati de optimizare a vitezei.)

 

  • Navigarea simpla si cautarea de site-uri le economiseste timp utilizatorilor, permitându-le sa filtreze rapid ceea ce cauta.Pentru cumparaturi, de exemplu, retineti ca vizitatorii pot face cercetare anumitor produse sau servicii si pot reveni mai târziu asupra acestora sa le cumpere(conectându-se pe alte dispozitive sau nu). Oferiti o functie de salvare în cos, un wishlist sau o alta modalitate simpla care sa le ermita acestora sa faca conversia.

 

  • Experienta pe mobil a utilizatorilor trebuie sa fie utila sau relevanta astel încât acestia sa revina si sa cumpere din nou de la brandul respectiv A fi util utilizatorilor poate însemna lucruri diferite pentru persoane diferite – începând de la servicii rapide si amabile clientilor pâna la verificarea rapida daca un articol este în stoc ( si ajuta-i sa-l gaseasca în alta parte, daca nu este). De asemenea, consumatorii se asteapta ca experientele mobile sa fie relevante pentru acestia. Brandurile trebuie sa anticipeze nevoile clientilor lor si sa ofere produse sau solutii care sunt utile în acel moment.

Daca întelegi unde se afla clientii în calatoria lor de cumparaturi, poti trimite mesajul relevant.De exemplu, o persoana care cauta „cizme pentru drumetii” este probabil la începutul calatoriei de cumparaturi si vrea sa cumpere. Cineva care cauta „cele mai bune ghete de drumetii” ar putea sa caute magazinul specializat care ofera echipamente de drumetii si poate sa fie interesat si de alte echipamente pentru o excursie. Cineva care cauta „magazin de echipament pentru drumetii în apropiere” îsi doreste sa faca achizitia si este pregatit sa cumpere acum. Utilizarea acestor semnale de cautare va permit sa deveniti mai relevanti pentru utilizatori în momentele în care acestia au nevoie.

 

Aproape 9 din 10 utilizatori care descriu o experienta pe mobil ca fiind utila sau relevanta ar cumpara din nou de la brandul respectiv .

 

Potrivit thinkwithgoogle s-a constatat ca o experienta considerata „neutra” este de fapt un motor negativ de cumparare si recomandare. Atunci când o firma nu ofera o experienta mobila încântatoare sau relevanta, aceasta poate afecta perceptia asupra brandului sau. De exemplu, puteti gasi un anunt pentru zboruri ieftine catre Mexic atunci când cautati cele mai bune oferte de zboruri catre Florida.

Oamenii se asteapta ca o companie de turism sa le înteleaga nevoile lor, mai ales daca au lasat indicii, cum ar fi comportamentul lor de navigare. Dar chiar mai rau decât sa fie neutru sau irelevant este întrerupt.

 

46% dintre persoanele prezente în studiu spun ca nu vor cumpara din nou un brand daca au  o experienta pe mobil irelevanta.

 

Oamenii mentioneaza în mod explicit ca ferestrestrele de tip pop-up sunt enervante, cele care apar pe tot ecranul si le blocheaza accesul la continut. Acestea sunt exemple de experiente neplacute si duc la perceptii negative asupra barndurile care le folosesc. Agentiile de marketing pot recomandarile celor de la Coalition for Better Ads’ standards pentru a vedea ce îsi doresc utilizatorii atunci când vine vorba de anunturile mobile.

 

Consumatorii doresc sa aiba controlul asupra continutului pe care îl consuma. Un brand care nu permite consumatorilor sa se simta împuterniciti ar putea avea de suferit. Pentru o experienta buna a utilizatorului pe mobil trebuie sa fi proactiv. Fie ca este vorba de viteza, asistenta sau relevanta, consumatorii ar trebui sa simta ca au controlul la fiecare pas. Aceasta este reteta pentru o experienta de brand pozitiva, sustin cei de la Google.

Sursa: thinkwithgoogle.com

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website